Tvorba web stránok pre
  • 0904 301 005 (od 7:00 do 23:00)
  • pavol@pavolvarhanik.sk​​

Ako zmeniť poradie kategórií produktov vo WooCommerce

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Email

Potrebujete zmeniť poradie kategórií produktov vo WooCommerce? Tu je jednoduchý postup, ako na to.

Problém s poradím kategórií produktov vo WooCommerce

Máte eshop vytvorený vo WooCommerce.

Vytvorili ste si kategórie produktov, pridali ste produkty a idete skontrolovať, ako to všetko vyzerá na stránke eshopu.

Tam vás čaká nepríjemné prekvapenie. Kategórie produktov sa zobrazujú v úplne inom poradí, ako by ste chceli.

Idete teda do administrácie kategórií a očakávate, že tam nájdete nastavenie ich poradia. Napríklad zadaním poradového čísla.

Ale nie. Nič také tam nie je.

Čo teraz?

Hľadáte, googlite a nájdete rôzne rady. Od programovania špeciálnych funkcií až po pluginy pre zoraďovanie kategórií a tagov vo WordPresse.

Je to možné? Žeby neexistovalo jednoduchšie riešenie?

Ale existuje. A je naozaj jednoduché. Dá sa však veľmi ľahko prehliadnuť.

Ako nastaviť poradie kategórií vo WooCommerce

Môžete si vydýchnuť. Nebudete musieť nič programovať, dokonca ani inštalovať žiadne nové pluginy.

Bude vám stačiť pár kliknutí myšou.

Stačí ísť cez administračné menu do Produkty -> Kategórie produktov.

V zozname kategórií je pri každej kategórii na pravej strane ikona podobná takzvanému hamburgerovému menu (tri vodorovné čiary nad sebou).

Túto ikonu môžete ťahať myšou hore alebo dolu a týmto ťahaním môžete premiestňovať jednotlivé kategórie podľa vašej ľubovôle.

 

WooCommerce zmena poradia kategórií ťahaním

Čo sa stane s podkategóriami, keď zmeníte poradie nadradenej kategórie

Od obávajúceho sa čitateľa som dostal otázku, čo sa stane s podkategóriami, keď presuniete ich nadradenú kategóriu.

Netreba sa obávať, pretože všetko bude v poriadku. Ak premiestnite kategóriu, ktorá má podkategórie, automaticky sa s ňou premiestnia aj všetky jej podkategórie.

Nemusíte sa báť, že posuniete nadradenú kategóriu a jej podkategórie zostanú visieť niekde vo vzduchoprázdne.

Po zoradení sa kategórie stále zobrazujú v nesprávnom poradí

Môže sa stať, že si v administrácii zoradíte kategórie produktov, ako potrebujete, ale na stránke eshopu sa nič nezmení. Kategórie zostanú v starom poradí, ktoré vám nevyhovuje.

V takom prípade sa pozrite, ako máte nastavené zoradenie kategórií vo widgete alebo inom prvku, ktorý používate na zobrazenie kategórií.

Ak napríklad používate widget Kategórie produktov pre zobrazenie kategórií v sidebare (bočnom paneli), cez administračné menu choďte do Vzhľad -> Widgety.

Nájdite si sidebar (bočný panel) a widget, v ktorom sa zobrazujú kategórie.

Pozrite sa do nastavení widgetu. Nájdete tam nastavenie zoradenia kategórií. Konkrétne vo widgete Kategórie produktov to vyzerá takto:

 

WooCommerce zoradenie kategórií widget

V poli Zoradiť podľa môžete prepínať medzi Meno a Zoradenie kategórií.

Ak máte nastavené Meno, kategórie sa zoraďujú abecedne podľa názvu.

Aby sa kategórie zobrazovali v takom poradí, aké ste nastavili v administrácii, musíte prepnúť na Zoradenie kategórií.

Nezabudnite kliknúť na tlačidlo Uložiť.

To je všetko. Teraz sa budú vaše kategórie zobrazovať v poradí, aké potrebujete.

Záver

Pre nastavenie poradia kategórií produktov vo WooCommerce nemusíte nič programovať ani inštalovať žiadny nový plugin.

Stačí ísť do zoznamu kategórií a ťahaním myšou za ikonu na pravej strane premiestniť kategórie tak, ako potrebujete.

Ak sa kategórie stále zobrazujú v starom poradí, nastavte zoraďovanie vo widgete, ktorým zobrazujete kategórie na stránke.

Verím, že vám tento návod pomohol a ušetrili ste nejaký čas a energiu, ktorými by ste inak zbytočne plytvali pri hľadaní riešenia.

Napíšte mi do komentárov, aké sú vaše skúsenosti s prácou s kategóriami vo WooCommerce.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Email

Pridaj komentár

Zatvoriť menu

Tieto webové stránky nedávno prešli na nový lepší systém.

Heslá zo starého systému do nového nie je možné preniesť.

Preto je potrebné, aby si používatelia, ktorí sa zaregistrovali ešte na starom systéme, vytvorili nové heslo.

Ďakujeme za pochopenie.